Page Header

การศึกษาความสัมพันธ์ของปัจจัยที่มีผลต่อการกลับมาซื้อซ้ำเสื้อผ้าและเครื่องแต่งกายออนไลน์ของเจ็นเนอร์เรชั่นวายในประเทศไทย
The Study of the Relationship of Factors Affecting the Repurchase of Online Clothing and Apparel of Generation Y in Thailand

ธนัชชา คงสง

Abstract


การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ของการค้นหาข้อมูล การประเมินทางเลือก พฤติกรรมการใช้
สื่อออนไลน์ ความพึงพอใจในการขายและบริการ  และการยอมรับความเสี่ยง กับการกลับมาซื้อซ้ำเสื้อผ้าและเครื่องแต่งกายออนไลน์ของเจ็นเนอร์เนชั่นวายในประเทศไทย ทดสอบความสัมพันธ์โดยใช้สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน
ด้วยโปรแกรมคอมพิวเตอร์  ผลการวิจัยพบว่า การค้นหาข้อมูล การประเมินทางเลือก พฤติกรรมการใช้สื่อออนไลน์
ความพึงพอใจในการขายและบริการ และการยอมรับความเสี่ยงมีความสัมพันธ์เชิงบวกกับการกลับมาซื้อซ้ำเสื้อผ้า
และเครื่องแต่งกายออนไลน์ของเจ็นเนอร์เรชั่นวายในประเทศไทยอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.01

This research aimed to study the correlation between information search, alternative evaluation, online media usage behavior, sales and service satisfaction, risk acceptance and the repurchase of online clothing and apparel of Generation Y people in Thailand. Pearson Correlation values were analyzed using SPSS for Windows. The result showed that information search, alternative evaluation, online media usage behavior, sales and service satisfaction, and risk acceptance were positively correlated with the repurchase of online clothing and apparel of Generation Y in Thailand at the statistically significant level of 0.01. 


Keywords


การค้นหาข้อมูล;พฤติกรรมการใช้สื่อออนไลน์;ความพึงพอใจในการขายและบริการ;การกลับมาซื้อซ้ำ;information search;online media usage behavior;sales and service satisfaction;repurchase

Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.