Page Header

ส่วนประสมการตลาดที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการเข้าชมงานแสดงสินค้าด้านธุรกิจสัตว์เลี้ยงในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล Marketing Mix that Effects Visitors’ Satisfaction at Pet Exhibitions in Bangkok Metropolitan Region

สืบพงษ์ สมิตทันต์, ประสพชัย พสุนนท์

Abstract


การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาระดับส่วนประสมการตลาดแต่ละด้านและระดับความพึงพอใจในการเข้าชมงานแสดงสินค้าด้านธุรกิจสัตว์เลี้ยงในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล 2) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมการตลาดแต่ละด้านกับความพึงพอใจในการเข้าชมงานแสดงสินค้าด้านธุรกิจสัตว์เลี้ยงในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล และ 3) ศึกษาส่วนประสมการตลาดที่สามารถพยากรณ์ความพึงพอใจในการเข้าชมงานแสดงสินค้าด้านธุรกิจสัตว์เลี้ยงในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ประชากร คือประชาชนที่มีประสบการณ์การเข้าชมงานแสดงสินค้าด้านธุรกิจสัตว์เลี้ยงในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล โดยสุ่มตัวอย่างแบบวิธีตามความสะดวก จำนวน 415 คน เครื่องมือที่ใช้คือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ คือค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์สัมพันธ์แบบเพียร์สัน และการถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า 1) ส่วนประสมการตลาดมีค่าเฉลี่ยระดับมาก และด้านคุณภาพของงานแสดงสินค้ามีค่าเฉลี่ยระดับปานกลาง 2) ส่วนประสมการตลาดกับความพึงพอใจในการเข้าชมงานแสดงสินค้าด้านธุรกิจสัตว์เลี้ยงมีความสัมพันธ์กันทางบวก 3) ส่วนประสมการตลาดด้านคุณภาพของงานแสดงสินค้า ด้านการตกแต่งสถานที่จัดงาน ด้านองค์กรผู้จัดงาน และด้านงานแสดงสินค้าสามารถพยากรณ์ความพึงพอใจในการเข้าชมงานแสดงสินค้าด้านธุรกิจสัตว์เลี้ยงได้ร้อยละ 79.00

The objectives of this research were 1) to examine level of each marketing mix (8Ps) together with level of satisfaction that have effects when people visiting pet exhibitions in Bangkok Metropolitan Region, 2) to examine relationships between marketing mix and satisfaction when people visiting pet exhibitions in Bangkok Metropolitan Region, and 3) to examine marketing mix that can predict visitors’ satisfaction when people visiting pet exhibitions in Bangkok Metropolitan Region. Quantitative questionnaires were used to gather data from 415 pet lovers who visited pet exhibitions in Bangkok Metropolitan Region. Statistics were analyzed using frequency, percentages, mean, standard deviation, Pearson’s correlation, and multiple regression. Results of the research were 1) the average score of marketing mix was high while quality of exhibitions scored medium, 2) marketing mix had positive relationship with visitors’ satisfaction when visited pet exhibitions in Bangkok Metropolitan Region, and 3) quality of exhibitions, decorations, organizers, and exhibition themselves had ability to predict satisfaction of visitors to pet exhibitions in Bangkok Metropolitan Region at 79%.  


Keywords


ส่วนประสมการตลาด; งานแสดงสินค้าด้านธุรกิจสัตว์เลี้ยง; ความพึงพอใจ; Marketing Mix; Pet Exhibitions; Satisfaction

Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.