ผลของสมรรถนะเครื่องยนต์จุดระเบิดด้วยประกายไฟที่ใช้เชื้อเพลิงผสมเมทานอล
Performance of Methanol–Gasoline Blends Fuelled in a Spark Ignition Engine
Abstract
บทคัดย่อ
วิกฤติการณ์ราคาน้ำมันในตลาดโลกที่สูงอยู่ในขณะนี้ เป็นปัญหาสำคัญที่ส่งผลกระทบทั่วโลก ดังนั้นการวิจัย และพัฒนาหาพลังงานทดแทนจึงได้รับความสนใจมากขึ้น จึงเป็นที่มาของการศึกษาปรับปรุงเครื่องยนต์เพื่อใช้เชื้อเพลิงแก๊สโซลีน 91 ผสมเมทานอลที่อัตราส่วน 10-60% โดยปริมาตร ( แทนด้วยตัวแปร M 10, M 20, M 30, M 40, M 50, M 60 ) และทดสอบสมรรถนะเครื่องยนต์ที่ส่วนผสมต่างๆ ตั้งแต่ M 10 ถึง M 60 เปรียบเทียบกับเชื้อเพลิงแก๊สโซลีน 91 พบว่า ที่อัตราส่วนผสมของเมทานอลในช่วง 10-30% โดยปริมาตร (M 10, M 20, M 30) มีแนวโน้มสมรรถนะที่ดีใกล้เคียงกับการใช้น้ำมันแก๊สโซลีน 91 เมื่อทำการวิเคราะห์ผลทดสอบที่ได้ของแรงบิด กำลังงานเบรก อัตราการสิ้นเปลือง และอัตราการสิ้นเปลืองเชื้อเพลิงจำเพาะเบรก ของเครื่องยนต์
Abstract
Crisis in world fuel prices are high now. A significant impact throughout the world. Therefore, the research and development of renewable energy has received much attention even more. The study is modified the engine for Gasoline 91 –methanol blends. The ratio of 10 to 60% by volume (Represented by the variable M 10, M 20, M 30, M 40, M 50, M 60). Performance and testing various compounds from the M 10-M 60 compared to gasoline 91 fuel. The result show that the ratio of methanol to 10-30% by volume (M 10, M 20, M 30) has very promising performance with the use of gasoline 91. When analyzing the results of Torque (T), Brake power (PB), Fuel consumption (FC) and Brake specific fuel consumption (BSFC).
Keywords
Refbacks
- There are currently no refbacks.